OCT 29

Tajemniczy klient coraz popularniejszy
Opublikowany przez: Rick A. | Tagi: reklama, promocja, pr | Data: 2018-06-06

Coraz większa konkurencja i zrównanie się cen w wielu branżach powodują, że o powodzeniu w biznesie często decydują szczegóły.

Jednym z najważniejszych jest poziom obsługi klienta. Jak jednak rzetelnie zbadać rzeczywiste zaangażowania i kompetencje pracowników? Rozwiązaniem może być tajemniczy klient. Mystery shopping to termin, który rozwinął się oczywiście w USA.

To właśnie tam rozpoczęto badania marketingowe, które poddawały analizie także obsługę klienta detalicznego. Zazwyczaj schemat działania osoby, pracującej jako mystery shopper, jest taki sam. Od firmy, dla której zlecenie wykonuje, otrzymuje konkretne wytyczne - dzięki temu wie, na co ma zwrócić szczególną uwagę. Najczęściej jest to znajomość asortymentu przez sprzedawców, ale też ich kultura osobista, szybkość znalezienia alternatywnych rozwiązań i wpływ na decyzje zakupowe klienta.

Czasami należy też ocenić czystość sklepu, poprawność ułożenia towaru na półkach, a nawet to czy wydając resztę, sprzedawca podaje bilon do ręki, na podstawkę czy na ladę z której trudno go wziąć. Oceny tajemniczych klientów wpływają nie tylko na premię czy awanse poszczegółnych pracowników, ale także na wypracowanie zmian i strategii, które sprawią, że sprzedaż w firmie będzie bardziej efektywna.

Nie zawsze wystarczy bowiem odebrać telefon przed drugim dzwonkiem, jeśli potem w trakcie rozmowy klient nie otrzymuje satysfakcjonujących propozycji.

Galeria zdjęć:

reklama

promocja

pr

Twój komentarz